خانه / مقالات / پنیر نروژی بهترین پنیر در جهان است

پنیر نروژی بهترین پنیر در جهان است

پنیر نروژی بهترین  پنیر در جهان است اگر به پنیر علاقه زیادی دارید و به انواع پنیر های اروپایی فکر می کنید پس پیشنهاد می کنیم بهترین پنیر جهان را از دست ندهید. یک مزرعه خانوادگی در نروژ یکی از معتبرترین برندهای پنیر در  جهان را  تولید می کند که این پنیر برنده جوایز جهانی بسیاری شده است.

 پنیر گودو سال هاست که به عنوان برنده این فستیوال اعلام می شود. این پنیر توسط یک تولید کننده نروژی به نام جرن هافسلند در مزرعه خانوادگی آنها تولید می شود . جشنواره پنیر از مجموع ۳۴۷۲ پنیری که از سراسر جهان  برای بردن این عنوان جمع شده ،پنیر گودو را انتخاب کرده است . این مزرعه خانوادگی با گله ای کوچک شامل ۱۲ گاو توانسته در ۳۰ سال تاریخ این مسابقه برنده این عنوان باشد.

این مزرعه) (Ostegården در کنار یک فلات  و در یک منطقه از مراتع غنی قرار گرفته است. اقای هافسلند در رابطه با مزرعه خانودگیشان اینطور می گوید: ما ۱۴ نوع  از گیاهان مختلف در مزرعه داریم در اینجا، همه با طعم های خاص خود. “این باعث می شود شیر ما طعم منحصر به فردی داشته باشد.

چمن خوب برای گاوها به معنای شیر خوب است و شیر خوب به معنای پنیر خوب است. کارشناسان جشنواره جهانی پنیر با بررسی هایی که در مورد طعم پنیرها انجام دادند بیان داشتند که طعم پنیر این مزرعه واقعا خاص است.

چگونه بهترین پنیر در جهان تولید شد:

هافسلند و خانواده اش حدود ۱۲ سال پیش پنیر را به عنوان یک پروژه جانبی برای استفاده از ذخیره شیره مزرعه خود آغاز کردند. کشاورز، یک مرد مسن از اواسط دهه ۶۰ میلادی که  بیان کرد این فرآیند یک شکل از “آموزش بزرگسالان” بوده است. آقای هافسلند بیان می کند :  که هیچگاه از آموزش و یادگیری  غافل نشوید.

تولیدی این خانواده در مزرعه فقط شامل پنیر فانووست نیست بلکه پنیرهای دیگری چون پنیر چیلی و بری و همچنین  مربای گلابی هم از تولیدی های آنها می باشد. آقای هافسلند به دلیل کهولت سن به زودی باز نشسته می شود و در حال حاضر اقداماتی برای انتقال کسب و کار به پسرانش انجام می دهد.

 جایزه بهترین پنیر که به آنها تعلق گرفته است جایزه ای برای یک عمر تجربه و زندگی آنها نیز بوده است. جوایز معمولا پس از یک روز به برندگان ارائه می شود .  این پنیرها  توسط ۲۳۰ کارشناس  از ۲۹ کشور نمونه برداری از پنیرها انجام دادند و آنها را به دسته های برنز، نقره، طلا و  و طلای  فوق العاده سفید تقسیم بندی کرده اند.

از ۷۸ پنیر فوق العاده طلایی، ۱۵ پنیر از اسپانیا ؛ ۱۳ تا از ایتالیا؛ نه تا  از انگلیس؛ هشت تا  از آمریکا و نروژ؛ پنج تا از اتریش؛ چهار تا از فرانسه؛ دو تا از سوئیس، دانمارک، آفریقای جنوبی، ایرلند، کرواسی و هلند؛ و از  هر یک از کشورهای سوئد، استونی، بلژیک و اسرائیل هم یک پنیر در این فستیوال حضور داشتند. در نهایت از بین تعداد ، حدود ۱۶ پنیر انتخاب می شود که شایستگی این پنیرها توسط یک گروه به نام جلسه هیات داوران در مقابل مخاطبان به صورت زنده  مورد بحث قرار گرفت. این برنامه در غالب یه برنامه بری دوستداران پنیر در تلویزیو هم به نمایش در می آید.

آقای هافسلند درنهایت بعد از در یافت جایزه عنوان داشت من هیچ حرفی ندارم. “گله ما از ۱۲ گاو شیری بسیار عالی تشکیل شده است و ما برای تولید این پنیر از الگوی کشور هلند الهام گرفتیم . در این مزرعه کلیه کارمندان به صورت دوستانه مراقیب یکدیگرند و با هم دیگر همکاری خوبی دارند.

نروژ یکی از بهترین پنیرهای جهان را دارد

این اولین بار نیست که یک پنیر از نروژ رتبه برتر رقابت جهانی را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶،نیز  پنیر آبی از لبنیات Tingvollost کشور جایزه بزرگ را دریافت کرد. هافسلوند معتقد است که موفقیت نروژ ممکن است به مشارکت قوی میان سازندگان پنیر محلی برسد.

به گفته وی، “صاحبان لبنیات به دنبال یکدیگر و همکاری با یکدیگر هستند. هنگامی که ما مشکلات داریم، به یکدیگر کمک می کنیم. ” این همکاری ها فقط محدود به به صنایع لبنی نمی شود  بلکه هافسلند اعلام داشته که با هتل هایی هم مسافرانی دارند که میخواهند طعم پنیر نروژی را امتحان کنند نیز همکاری داشتیم. او همکاری هایی مانند این را به عنوان یک فعالیت حیاتی برای هر کسب و کار می بیند. او گفت: “همکاری با یکدیگر کلید موفقیت است.” این چیزی است که من باور دارم.”

منبع: https://bit.ly/2GGEBJk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *