خانه / مقالات / پل  معلق مشگین شهر

پل  معلق مشگین شهر

پل  معلق مشگین شهر کجاست؟

پل معلق مشگین شهر یکی از جاهای دیدنی مشگین شهر و طولانی ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می رود که در دامنه کوه سرفراز سبلان جای گرفته است. این پل با ارتفاع ۸۰متر بر بالای رودخانه خیاوچایی ساخته شده است و ۲متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد.پل معلق مشگین شهر اردبیل توسط مهندسان ایرانی و با دانش بومی طراحی و در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار توسط شرکت مکان شهر ابرا اجرا و در بهار سال ۱۳۹۴ افتتاح شد. طراح این پل مهندس گنجعلی بیگ است که با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور  کانادا آن را طراحی کرد. ساخت پل معلق مشگین شهر در دو سایت A  و B  در طول ۹ ماه به طول انجامید و در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه در برداشت. پل معلق مشگین شهر که جزو ۱۰ سازه برتر معماری ایران در حوزه گردشگری قرار دارد از نوع پل هایی است که عرشه آن ها انحنا دارد و از نوع تخت نیست. در ساخت این پل از کامپوزیت طرح چوب استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه  رطوبت  حریق و فشار صاعقه دارد. علاوه بر این مواد پلیمری  سنسورهای کنترل حرکتی  بادسنج و دمپرهای خنثی کننده رزونانس در این پل به کار برده شده است. این پل ظرفیت عبور سه هزار بازدیدکننده را دارد.یکی از جالب ترین بخش های پل معلق مشگین شهر بخش شیشه ای آن است که در وسط پل قرار دارد. در هنگام عبور از روی این قسمت می توانید زیر پای خود و دره را ببینید. در زمان عبور از روی پل از دویدن و پرش خودداری کنید. این کار موجب ایجاد نوسان پل می شود و ممکن است برای کودکان و افراد سال خورده مشکل ایجاد کند و باعث زمین خوردن آن ها شود.

امکانات تفریحی پل معلق مشگین شهر

این مجموعه بزرگ ترین پروژه گردشگری استان اردبیل محسوب می شود که با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع یک روز شاد و مهیج را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم می کند. این پل ۱۰۰ متر طول و ۲۵ متر ارتفاع دارد. علاوه بر پل گردی روی پل معلق و چوبی مشگین شهر می توانید ورزش ها و بازی های هیجان انگیز هوایی مانند زیپ لاین    بگ جامپ با ارتفاع ۱۶ متر  پاراگلایدر  و بالن سواری را تجربه کنید. زیپ لاین پل معلق مشگین شهر با طول ۳۵۰ متر سه لاین دارد و در ارتفاع ۹۰ از دره زیبای خیاوچای قرار گرفته است. برای کودکان نیز زیپ لاین و شهربازی در نظر گرفته شده است.قالیچه معلق یکی دیگر از بازی های مهیج در مجموعه پل لند است که در کنار پل معلق چوبی و در سایت B  قرار دارد.

این بازی دارای ۶ صندلی و کمربند ایمنی برای سرنشینان است. کفی متحرک این وسیله ابتدا به صورت تمام فرش ساخته شده بود و سپس برای هیجان بیشتر از کفی شیشه ای استفاده کردند.

شترسواری  اسب سواری  موتور سواری  موتور چهارچرخ   کارتینگ   پینت بال  تیراندازی و سواری با خودروهای طرح قدیمی از دیگر تفریحات شاد و خاطره انگیز در مجموعه پل معلق مشگین شهر است. سوئیت های اقامتی  رستوران گردان  سینما  فودکورت  تالارهای پذیرایی  پارکینگ   بازارچه های صنایع دستی و آلاچیق عشایری نیز از جمله امکانات رفاهی پل معلق مشگین شهر است.

بهترین زمان بازدید پل معلق مشگین شهر

بهترین زمان بازدید از پل معلق مشگین شهر فصل بهار و تابستان است. در این زمان مشگین شهر آب و هوای خنک و مطبوعی دارد که برای گذران روزهای گرم سال مقصدی عالی به شمار می رود. البته فصل های پاییز و زمستان نیز پل معلق مشگین شهر زیبا است به ویژه زمانی که این منطقه سفید پوش می شود می توانید منظره ای تماشایی را از روی پل تماشا کنید.

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *