خانه / مقالات / آبشار ویکتوریا از عجایب سحر انگیز آفریقا

آبشار ویکتوریا از عجایب سحر انگیز آفریقا

آبشار ویکتوریا از عجایب سحر انگیز آفریقا

یکی از زیباترین جلوه های طبیعت این کشور آبشار ویکتوریا در زامبیا  است که سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا  را به دیدن خود می کشاند. آبشار ویکتوریا واقع در قاره ی آفریقا و کشور زامیبا است که ۱۰۸ متر ارتفاع دارد و در واقع ارتفاع آن ۲ برابر ارتفاع آبشار نیاگارا است. این آبشار دارای چند دهانه است که دهانه ی اول بزرگترین دهانه محسوب می شود و رودخانه ی زامبیزی ازآن سرازیر می شود دهانه های بعدی در فواصل مختلفی از این آبشار قرار دارند و دارای طول های مختلفی هستند.

چرا باید به آبشار ویکتوریا برویم؟

دیدن طبیعت آبشار ویکتوریا از نزدیک خود می تواند بزرگترین دلیل برای طبیعت دوستان برای سفر به آفریقا باشد.با این حال هنگام رفتن به این آبشار تفریحات بسیار زیادی وجود دارد که می تواند هیجان دین آن را برایتان بیشتر کند:

رفتینگ

اگر فقط دیدن این آبشار برایتان کافی نیست و دوست دارید تا با آب های پر جوشش و خروشش آن یکی شوید حتما رفتینگ را درآن امتحان کنید. برای این منظور باید یک مسیر ۷۵۰ فوتی را بالا بروید و سفر پرهیجان خود را از آنجا شروع کنید قبل از شروع هم توسط یک فرد متخصص به خوبی چند ساعتی آموزش های لازم را می بینید تا بتوانید در حین آن همه چیز را کنترل کنید. هزینه ی رفتینگ در این آبشار ۱۴۰ دلار به بالا است.

قایقرانی

این آبشار و رودخانه ی زامبیزی که آبشار در مسیر آن قرار دارد جایگاه حیات وحش بی نظیری است که تماشای آن با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید قایق رانی در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی و تماشای حیات وحش است که ممکن است فقط یکبار در زندگی تان فرصت آن پیش بیاید. هزینه ی قایق رانی در این رودخانه ۱۵۰ دلار است.

شنا در استخر شیطان

شاید شنا در این استخر را بتوان یکی از هیجان انگیزترین و رعب آورترین تفریحات جهان دانست. در واقع در بخش بالایی دهانه ی اول این آبشار یک صخره ی بزرگ در لبه ی آبشار قرار دارد که مثل یک مانع در جلوی راه آب عمل می کند  و از آنجا به بعد است که ریزش آب به پایین شروع می شود. می توانید روی این صخره بایستید و به داخل این استخر شیرجه بزنید و شنا کردن را در آن تجربه کنید و یا اگر شجاع هستید روی لبه دراز بکشید و از آن بالا به ارتفاع سرگیجه آور ۱۰۴ متری آبشار خیره شوید. البته شنا در این استخر رایگان نیست و برای آن باید حدود ۱۱۰ دلار بپردازید.

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات ترسناک آبشار ویکتوریا بانجی جامپینگ روی پل این آبشار است که یکی از وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در دنیا هم هست. بانجی جامپینگ در آبشار ویکتوریا هم یکی از این مقاصد است که از بالای پل آبشار ویکتوریا و در ارتفاع ۱۱۱ متری اتفاق می افتد و شما را به دنیای ترس و دلهره در کنار یکی از زیباترین طبیعت های دنیا می برد.

کاشف آبشار ویکتوریا

دیوید لیوینگستن کاشف مشهور اسکاتلندی چندین ماه در حوالی رور زامبزی zambezi   در آفریقای جنوبی سفر می کرد. در سال ۱۸۵۵ میلادی او با آبشاری بزرگ و حیرت انگیز رو به رو شد و اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا آبشار ویکتوریا نامید.

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *