خانه / اخبار / جشنواره یلدایی صنایع دستی در مشکین دشت البرزگشایش یافت

جشنواره یلدایی صنایع دستی در مشکین دشت البرزگشایش یافت

جشنواره یلدایی صنایع دستی در مشکین دشت البرزگشایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان البرز در آیین گشایش این نمایشگاه  به خبرنگار ایرنا گفت: آثار هنرمندان این بازارچه در رشته‌های فرش بافی، منبت، معرق کاری، گلیم، جاجیم، تراش‌شیشه، عروسک‌بافی، زیورآلات سنتی و جواهردوزی، سفال و سرامیک و  تولید مصنوعات چرمی عرضه شده است.

فریدون محمدی  افزود: این بازارچه علاوه بر تولید و فروش محصولات این امکان را فراهم می کند تا از امتیازاتی که برای صنایع دستی مهیا شده ، هنرمندان این بخش  نهایت استفاده لازم را ببرند.

وی گفت: در این بازارچه ضمن ایجاد شغل و درآمدزایی، الگوها و برندهای شاخص صنایع دستی و گردشگری استان البرز مورد استفاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی هنرمندان فاخرو ارزشمند است و نیاز به حمایت دارند،بیان داشت: این حمایت را در همین بازارچه طی نشستی با فرمانداری فردیس و شورای شهر مشکین دشت قرار شد که تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی منعقد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: بر اساس این تفاهم نامه سه جانبه هر کدام  وظایفی را برای ساخت شهرک صنایع دستی و واحدهای مسکونی و کارگاهی صنایع دستی  به عهده می گیریم و برای حمایت از بانوان از طریق ارائه تسهیلات با نرخ پایین  و حتی بلاعوض اقداماتی صورت خواهد گرفت .

وی افزود: برپایی نمایشگاههای دائمی صنایع دستی در شهرستان های استان البرز از جمله برنامه های اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی  است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: برای حمایت از هنرمندان کارآفرین تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

محمدی افزود: صنایع دستی  استان البرز در قالب چمدانی به کشورهای اروپایی ، استرالیا و انگلستان صادر می شود که طبق برنامه برای توسعه صادرات این تولیدات  به سراسر دنیا اقدام خواهیم کرد.

نمایشگاه  صنایع دستی مشکین دشت در بازارچه دائمی صنایع دستی واقع در خیابان طباطبایی،خیابان مدرس مجتمع تولید صنایع دستی البرز دایر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *