خانه / دوره هاي آموزشي / جشنواره های مهم غذایی در سراسر جهان :

جشنواره های مهم غذایی در سراسر جهان :

جشنواره های مهم غذایی در سراسر جهان :

هر سال صدها جشنواره ی غذا در سراسر دنیا برگزار می شود، این جشنواره ها جزیی از  بخش های مهم صنعت گردشگری محسوب می شوند و در آن انواع خوراکی ها، از خوراکی های محلی گرفته تا انواع غذاهای بین المللی و دسرها سرو می شود. همین امر باعث می شود تا افراد زیادی بار سفر خود را ببندند و به سمت آن کشور  مورد نظر سفر کنند. اما آیا همه ی این جشنواره ها ارزش سفر دارند؟ قطعا همه ی آنها نه. پس در این مقاله با همراه باشید.

جشنواره کیک ماه، چین

در کشور چین هر سال در روز پانزدهم ماه هشتم چینی جشنواره ای به نام کیک ماه برگزار می شود که در آن، انواع غذاها به خصوص نوعی کیک به نام کیک ماه درست می شود، کیکی گرد و شیرین که در واقع برای شکرگزاری و تشکر از ماه درست می شود. در این روز کیک ماه درست می شود و افراد آن را به همراه بهترین آرزوها برای طرف مقابلشان به او هدیه می دهند. این جشنواره تا اندازه ای اهمیت دارد که دومین اتفاق مهم بعد از سال چینی در تقویم کشور چین است.

این جشنواره از نظر گردشگری هم توسعه پیدا کرده است و فرصت خوبی برای زوجین که در یک فضای عاشقانه  از تماشای نور ماه لذت کافی ببرند.  در این تایم می توانید در پارک ها و فضای باز به تفریح بپردازند.

جشنواره پیتزا، ایتالیا :

کمتر کسی در این دنیا پیدا می شود که پیتزا دوست نداشته باشد که این نشان دهنده ی جهانی شدن این غذا است. پیتزا غذای‌ معروف‌ ایتالیایی‌ که‌ قدمتی‌ بسیار طولانی‌ دارد اهمیت‌ زیاد پیتزا برای‌ ایتالیایی‌ ها باعث‌ شده‌ است‌ که‌ هر سال‌ جشنواره‌ ای‌ با نام‌ این‌ غذای‌ خوشمزه‌ در شهر ناپل‌ برگزار شود.‌

در این‌ جشنواره‌ که‌ با حضور شهردار و مقامات‌ محلی‌ برپا می‌ شود ،آشپزهای‌ چیره‌ دست‌ این‌ شهر با حرکاتی‌ نمایشی‌ خمیر پیتزا را آماده‌ می‌ کنند و سپس‌ با افزودن‌ سایر مواد ، آنرا برای‌ طبخ‌ در تنور قرار می‌ دهند‌.

جشنواره غذایی ملبورن استرالیا

تصور کنید که با صدها نفر دور میز طویلی نشسته اید و ناهار میخورید.  اگر در دهم ماه مارس در ملبورن باشید میتوانید یک جشنوارۀ خوشمزه را تجربه کنید و انواع غذا و نوشیدنی های مردم استرالیا را با دستپخت سرآشپزهای ماهر و حرفه ای تناول کنید. این مراسم به صورت یک ناهار خیلی بزرگ و در واقع بزرگترین ناهار محلی جهان، بین مردم سرو می شود. این جشنواره از سال ۱۹۹۳  فعالیت خود را با دوازده برنامه آغاز کرد که اکنون این تعداد به ۱۴۰ برنامه در طول شانزده روز رسیده و تعداد زیادی آشپزهای ماهر از سراسر جهان را به خود جذب میکند.

جشنواره  شکلاتی، فرانسه

در تمام دنیا فرانسه به عنوان بهشت شکلات شناخته میشود. امکان ندارد شما راهی شهرهای فرانسه شوید و از شکلاتهای خوشمزه و قهوۀ بی نظیر این شهر بی نصیب بمانید. شکلاتهایی که در بسته بندی های جذاب با طعم های بیاد ماندنی در بازارهای این کشور پیدا میشود. اما هیچ کدام آنها نمیتوانند به اندازۀ جشنوارۀ شکلات خیره کننده باشند. این جشنواره که نزدیک به صد سال قدمت دارد از سال ۱۹۲۲ به صورت سالانه در شهر پاریس و چند شهر دیگر جهان برپا میشود.  انواع و اقسام شکلات ها  در این نمایشگاه ساخته می شود و کارگاه های شکلات سازی نیز برپا می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *