خانه / مقالات / معرفی چند غذای برتر ایتالیایی

معرفی چند غذای برتر ایتالیایی

معرفی چند غذای برتر ایتالیایی:

سیسسل نام جزیره ای است که تقریبا در وسط دریای مدیترانه  با تنوع بالای غذایی است. این جزیره دارای تنها آتشفشان فعال در اروپا است.  فواران های آن در گذشته و امروز باعث غنی شدن خاک ایتالیا شده است. این خاک غنی  همراه با آب و هوای معتدل مدیترانه ای باعث شده است که کشاورزی در طول سال  در سیسیل رونق داشته باشد. غذاهای این منطقه به دلیل استفاده از مواد غذایی  که فقط چند روز یا چند ساعت قبل از طبخ مزرعه یا باغ نزدیک تهیه شده است بسیار معروف شده است.

سیسیل در نوک ایتالیا در منطقه ای بین یونان و افریقای شمالی است. غذاهایی که در سیسیل وجود دارند معمولا ترکیبی از طعم های عربی، یونانی، رومی و ایتالیایی است.

  1. آرانچینو

معروف ترین غذای خیابانی سیسیل آرانچینو است. توپ های برنج سرخ شده  با مخلوطی از پنیر، سس قرمز گوشت و سبزیجاتی که درون آن است . در زبان محلی نام این غذا را نارنجی کوچولو می گویند که نشات گرفته شکل ظاهر این غذا است.

معروف ترین نسخه این غذا حالتی است که از گوشت سس گوجه فرنگی، نخود فرنگی  همراه با پنیر در پوششی از برنج زعفرانی قرار دارد. گوشت استفاده شده ممکن است گوشت خوک، گاو و یا گوساله باشد. که افراد بر اساس رژیم های غذایی خود قبل از سفارش باید از نوع گوشت مطلع شوند. از دیگر طعم های این غذا می توان به قارچ، پنیر و اسفناج هم اشاره کرد.  معمولا فروشگاه های فست فود ساحلی این توپک ها را از قبل تهیه نموده و به  صورت یخ زده نگه می دارند  و در زمان سفارش مشتری آنها را گرم کرده و سرو می کنند.

  1. گرانیتا

بعضی ها عقیده دارند که دسر به عنوان پایان بخش وعده غذایی است اما در سیسیل وعده دسر در صبحانه میل می شود. گرانیتا یکی از بهترین نمونه های دسر در سیسیل می باشد . یک مخلوط یخ زده که با قاشق خورده می شود.

طعم های سنتی آن طعم های لیمویی و شاه توت  و طعم های شیرین رایج آن طعم های فندقی، شکلاتی و قهوه  می باشد.

 

  1. ماهی مرکب پر شده

در آب های سیسیل موجودات آبی زیادی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها ماهی مرکب می باشد. ماهی مرکب پر شده ، ماهی مرکب پخته شده در فر است که با نان سوخاری ، سیر ، تخم مرغ ، جعفری ، پارمسان ، نمک و فلفل پر شده است. برخی از دستور العمل ها همچنین با گوجه فرنگی هم  می شوند.

بدن باریک ماهی را از موادی پر می کنند و شاخک های آن را به صورت گریل شده در اطراف بشقاب قرار می دهند. و با کمی لیمو سرو می کنند.

  1. ماکارونی سیسیل

هیچ بحث غذایی در ایتالیا  بدون پاستا تکمیل نمی شود تقریبا هر وعده غذایی در ایتالیا با پاستا آغاز می شود . انواع مختلفی از ماکارانی وجود دارد .

  • پاستا پالرمیتا :

یک نوع از پاستا است که وقتی در شهر پالرمو هستید حتما آن را امتحان کنید . اسپاگتی که با ماهی ساردین تازه صید شده، زعفران، اندکی رازیانه، پیاز و مقداری از میوه کاج تهیه می شود.

  • ماکارونی ‘ncasciata alla messinese :

ماکارانی پخته شده در فر همراه با سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا، نخود فرنگی بادمجان های نگینی سرخ شده و فلفل دلمه سرخ شده .

  • ماکارانی آلاسیرا :

ماکارانی که در جنوب شرق  شهر سیراکوزه که با سرخ کردن ماکارانی ورمیشلی در ماهیتابه تهیه می شود. قبل از سرخ کردن ورمیشل آن را با پیاز، پوره گوجه فرنگی و کشمش مخلوط می کنند. زمانی این ماکارانی به عنوان محبوب ترین نوع ماکارانی بوده است.

  1. مولینسیان چینی:

این غذا شامل یک بشقاب از بادمجان های برش خورده تازه که با زرده تخم مرغ پنیر پارمسان و پنیر ریکوتا و همچنین پونه کوهی و گوجه فرنگی پر می شود. یک غذایی که به آرامی تهیه می شود . و عقیده دارند که آشپزی هنری است که به زمان نیاز دارد واحترام زیادی برای مواد غذایی و طبیعت قائل  هستند.

  1. پان کونزاتو:

یک نان همراه با روغن، فلفل، پنیر  که جز غذاهای آماده هستند. شاید یک نفر به تنهایی نتواند یک بشقاب از این غذا را مصرف کند. اما اگر این بشقاب را به صورت نصفه هم رها کنید چندان خوشایند نیست و پیشنهاد می شود که این بشقاب را به صورت شریکی با دوستان مصرف کنید.

  1. سالاد سیسیل

سالادسیسیل سالادی سنتی که از مواد مختلفی تشکیل میشود در زمستان به عنوان یک غذای جانبی به حساب می آید و در زمان برداشت پرتغال خونی  طعم سالاد شیرین و خوشمزه می شود.

  1. کانولی

کانولی محبوبترین و شناخته شده ترین  دسر ایتالیایی باشد. یک قانون در مورد دسر کانولی وجود دارد این است که کانولی از قبل پر شده را تهیه نکنید. پوسته کانولی باید تازه و ترد باشد اما مرطوب نباشدو در جلوی چشم شما از کرم پر شود. پر کردن آن معمولا باید با ریکوتای شیرین انجام شود( یک نوع پنیر سفید شیرین ایتالیایی) پر شود. اما برخی هم ممکن است آن را با کرم سفید پر کنند. نوع کلاسیک آن طعم ساده دارد. اما طعم پسته ای آن هم جز طعم های کلاسیک آن می باشد . برای کسانی که عاشق طعم های شکلاتی هستند طعم های شکلات و نوتلا هم وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *