خانه / اخبار / روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳
مطابق هرسال و رسم قدیمی که از سال ۱۹۸۰ تا به امروز برقرار است روز ۵ مهرر یا ۲۷ سبتامپر که مصادف است با روز جهانی گردشگری، در این روز سازمان جهانی گردشگری متناسب با شرایط حاکم شعاری را در نظر می گیرد. شعار امسال روز جهانی گردشگری عبارت است از : « گردشگری و سرمایه گذاری سبز»
سازمان جهانی گردشگری امسال سرمایه گذاری را به عنوان یکی از راه های بهبود گردشگری و توسعه این صنعت در آینده در نظر دارد. و بیشتر بر سرمایه گذاری هایی در زیر ساخت های تحول سبز کره زمین، فناوری و موضوعات نوآورانه تاکید می کند. به عقیده کارشناسان UNWTO( سازمان جهانی گردشگری)، دیگر دوران سرمایه‌گذاری‌های سنتی که صرفاً برای رشد اقتصادی و بهره‌وری انجام می‌شد، به سر رسیده و اکنون زمان راه‌حل‌های نوآورانه و جدید است.

دلیل شعار امسال :
سازمان جهانی گردشگری در پاسخ به سوال که به چه دلیل این شعار برای روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است؟ اینطور توضیح می‌دهد؛ «بدون‌ شک تحقق گردشگری پایدار در گرو سرمایه‌گذاری پایدار است، اما همه‌‌‌گیری کرونا در ۳ سال گذشته باعث شد سرمایه‌‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری به شدت کاهش پیداکند و به یک چهارم مقدار قبل از کرونا برسد!
به همین دلیل جهت استفاده هرچه بهتر از پتانسیل های گردشگری در زمینه تحول اقتصاد، پایداری هر چه بیشتر کره زمین و رفاه فراگیرتر نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر و هدفمند تر در این حوزه هستیم. با انتخاب این شعار، اهمیت ایجاد همخوانی بین صنعت گردشگری و محیط زیست بیان می‌شود و تأکید می‌شود که توسعه گردشگری در حالی ممکن است که بهره‌برداری از سرمایه‌ها و منابع طبیعی به صورت پایدار و مسئولانه صورت گیرد.
سازمان جهانی گردشگری سرمایه گذاری در این بخش را به سه بخش تقسیم کرده :
۱- سرمایه گذاری روی افراد
هدف از این بخش آموزش حرفه افراد و پرسنل فعال در قسمت های مختتلف گردشگری می باشد. مثلا برگزاری دوره های حرفه ای و آموزشی جهت کارکنان و مدیران هتل ها و اقامت گاه های گردشگری. با توجه به بررسی چشم اندازها و آمارهای سال های آتی به این نتیجه می رسیم که در سال های آینده به میلیون ها فارغ التحصیل درزمینه گردشگری نیاز است.
۲- سرمایه گذاری روی کره زمین:
سرمایه‌گذاری سبز نیز به تأکید بر این موضوع اشاره دارد که سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری باید به صورت هوشمندانه و پایدار انجام شود، به‌گونه‌ای که علاوه بر بهره‌برداری اقتصادی، به حفظ و ارتقاء محیط زیست و جامعه محلی نیز کمک کند.
۳- سرمایه گذاری بر روی رفاه:
سرمایه‌گذاری در تامین رفاه به عنوان یک سیاست عمومی، قابلیت تحقق موفقیت و پیشرفت اجتماعی را دارد. این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها به فرد، بلکه به جامعه به‌طور کلی تأثیر مثبتی خواهند داشت و باعث توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود.
به ویژه این مورد تاکید بر سرمایه گذاری های روی موضوعات نوآورانه و حمایت از دیجیتال مارکتینگ ها می باشد.
شایان ذکر است که مراسم اصلی روز جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ (۵ مهر ۱۴۰۲) در کشور عربستان و به میزبانی ریاض برگزار می‌شود.

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *