خانه / مقالات / ۸ شیرینی، میوه ای و دسر برزیلی 

۸ شیرینی، میوه ای و دسر برزیلی 

۸ شیرینی، میوه ای و دسر برزیلی 

برزیل برای وعده های غذایی مبتنی بر گوشتش شناخته شده است، اما غذا هایی فراتر از کباب هم دارد. برزیل ها می دانند که چگونه یک وعده غذایی را به پایان برسانند و همچنین می دانند که چگونه یک کباب را بخورند. غذاهای کشور تحت تاثیر فرهنگ های مادری، اروپایی ها و آفریقایی ها قرار دارد و تقریبا هر وعده غذای کمی شیرینی دارد. گاهی اوقات این به معنی چیزی ساده و مبتنی بر میوه است؛ بار دیگر این به معنی شیرینی های پخته شده با شیر نارگیل است. اغلب، انواع دسرها با پرتقال تهیه می شود  که همراه با مواد تشکیل دهنده محلی است.

در اینجا چند تا از بهترین دسرهای برزیلی را شما قطعا دوست دارید که آن را تهیه کنید را به شما معرفی می کنیم

  • بریگادریو (Brigadeiro) :

این یکی از محبوب ترین دسر های برزیلی است که بخش مهمی از مراسم تولدها است. این دسر از شیر غلیظ شده پود پودر شکلات و کره تهیه می شود و از سال ۱۹۴۵ تهیه و تولید آن تا به امروز ادامه دارد. بر اساس داستان های قدیمی این نوع شیرینی توسط زنان که در کمپین ستاد انتخاباتی بودند اختراع شد.

این شکلات مانند آبنباتی است که با شکلات مایع پوشش داده شده است. البته انواع دیگر این شکلات با انواع توت ها در مرکز آن پر می شود.

 

  • بجینو (Beijinho):

نوع نارگیلی همان شکلات بریگادریو است که در مراسم جشن تولدها بسیار محبوب است. تفاوت  بین دستورالعمل های این شکلات ها این است که در این شکلات ها توپ های کوچک  به جای شکلات مایع با نارگیل پوشش داده می شود

  • گویابادا (Goiabada):

این آب نبات مبتنی بر گواوا ممکن است زیباترین نباشد، اما مطمئن است یکی از خوشمزه ترین هاست. این شکلات با گواوا ( میوه نارنجی رنگ و شیرین گرمسیری است ) که همراه با شکر به شکل  شکلات نیمه نرم تهیه شده است. این دسر توسط پرتغالی ها به عنوان جایگزینی برای مارمالاد سنتی پرتغالی و به وسیله مرکبات تهیه می شود.

انتخاب این میوه به دلیل فراوانی این میوه در این منطقه بوده است. ترکیب میوه گوایبادا و پنیر یکی دیگر از شکلات های محبوب برزیلی است که در اصطلاح به آن رومئو و ژولیت نامیده میشود.

  • کوئیندیم (Quindim ):

Quindim با زرده تخم مرغ، شکر و نارگیل ساخته شده است و دارای یک رنگ زرد پررنگ و قابل توجهی است که ممکن است به سرعت از بین برود. این یک دسر محبوب در پرتغال است. مانند کیک بادام است .در اینجا نارگیل فراوانی برای جایگزینی بادام به کار میرود و این باعث می شود در کل دسر متفاوتی ایجاد شود. سعی کنید این دسر را حتما امتحان کنید رنگ آن از زرده تخم مرغ است اما چون به آن طعم دهنده های زیادی می زنیم طعم خیلی خوبی می گیرد.

  • کوئجادینها(Queijadinha):

اگر شما به زبان پرتغالی صحبت می کنید ممکن است این تفکر برایتان ایجاد شود که ممکن است در این دسر از پنیر (queijo) استفاده شده باشد. البته اصل این دسر از یک دسر برزیلی نشات گرفته است اما این یکی بدون پنیر است. مانند سایر دسر های دیگر در برزیل دراین نوع هم بیشتر از هر چیز دیگری در آن از نارگیل استفاده شده است. در این مورد هم نارگیل جایگزین پنیر شده است و دیگر مواد آن هم عبارتست از : زرده تخم مرغ و شیر تغلیظ شده شیرین.

  • پِدِ مولکو (Pé-de-moleque) :

یه نوع دسر برزیلی ه از بادام تهیه میشود و فرمی شکننده دارد. این شکلات با بادام، شیر و شکر تهیه می شود و در گذشته بیشتر در مراسم های مقدس کاتولیک ها که در ماه ژوئن برگزار میشد مورد استفاده قرار می گرفت.

  • پاموناها (Pamonha) :

این شکلانت توسط مردم محلی (بومیان) برزیل مدتها قبل از استعمار تهیه می شده است و از آن زمان تا کنون به سختی تغییر کرده است. این دسر به شکل رب ذرت شیرین است و طعم آن هم شیرین است معمولا . در گذشته با با شیر نارگیل در ترکیب با گوشت تهیه می شده است .

  • Paçoca de amendoim:

پای ثابت جشن های ژوئن در برزیل بسیار شبیه به pé-de-moleque است، از  بادام زمینی، شکر و آرد تهیه می شود. نگران نباشید اگر در ماه ژوئن در کشور نباشد، زیرا در هر سوپرمارکت در برزیل در هر زمانی که بخواهید می توانید این شکلات را داشته باشید این یکی از معمول ترین دسر های  برزیلی است و بسیاری از آن لذت می برند .

 

 

 

منبع : https://bit.ly/2CWPVOX

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *