خانه / مقالات / همه چیز در مورد رشته مدیریت هتلداری

همه چیز در مورد رشته مدیریت هتلداری

رشته مدیریت هتلداری:

با فراوان شدن هتل ها در تمام جهان، نیاز به افرادی متخصص در این زمینه احساس شدن و در نتیجه رشته هتلداری به وجود آمد. این رشته در ایران نیز جزو پر طرفدارترین رشته ها در صنعت گردشگری است که با نام مدیریت هتلداری تدریس می شود. با پیشرفت گردشگری و همه گیر شدن سفر در دنیا می توان به این نتیجه رسید که رشته هتلداری نیز باید افرادی را به بازار گردشگری روانه کند که با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای خاص مردم دنیا آشنا باشند.

اگر بخواهیم از تاریخچه هتلداری بگوییم باید قدمت آن را به حدود ۶ قرن قبل از میلاد برسانیم. با این وجود در این مطلب نمی خواهیم راجع به تاریخ با شما سخن بگوییم؛ بلکه بیشتر می خواهیم رشته هتلداری را در دنیای امروز و در کشورمان بیشتر بشناسیم.

قبل از اینکه به معرفی رشته مدیریت هتلداری و هتلداری در اینجا بپردازیم اشاره می کنیم که این رشته جزو رشته های هنرستانی بوده و می توان تحصیل در آن را از دوران نوجوانی و با هنرستان های غیردولتی در شهرهای بزرگ شروع کرد. اما پس از هنرستان، می توانید با مدرکی که دریافت کرده اید، برای مدارک کاردانی هتلداری، کاردانی پذیرایی و تشریفات، کاردانی گردشگری، کاردانی مهمانداری هواپیما، کارشناسی هتلداری، کارشناسی گردشگری، کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری و کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری وارد دانشگاه شوید. خوشبختانه هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه آزاد این رشته را ارائه می دهند. اگر نتوانستید وارد رشته های دانشگاهی شوید، می توانید در نهایت با ثبت نام در موسسات آزاد گردشگری در ایران، تحصیلات مرتبط با مدرک رشته هتلداری را بگذرانید و حتی در بعضی از موسسات مدارک بین المللی این رشته را دریافت کنید.

یکی از خوبی های این رشته آشنایی با مردم کشورها و فرهنگ های مختلف است. این موضوع مهارت و انگیزه دانشجویان این رشته را بالا برده و البته باعث پیشرفت روحیات و پیشرفت فردی محصلان در این رشته می شود.

در رشته هتلداری افراد با ۷ استاندارد که مربوط به بخش های مختلف هتل است، آشنا می شوند. این افراد پس از آموزش درس هایی همچون اتاقدار هتل، متصدی البسه در هتل، سرپرست رستوران، استاندارد کاربر رایانه، پذیرشگر هتل و متصدی طبقات و پس از گذراندن دوره کارورزی می توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند

فارغ‌التحصیلان مدیریت هتلداری می‌توانند در زمینه‌های تخصصی صنعت هتلداری مانند واحدهای پذیرایی و اقامتی, مؤسسات ملی و جهانگردی و شرکت‌های حمل و نقل هوایی فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *