خانه / مقالات / پیتزا با گوجه فرنگی و عصاره کنگرفرنگی

پیتزا با گوجه فرنگی و عصاره کنگرفرنگی

در این مطلب شما را با روش طبخ یکی این یکی از پیتزاهای تابستانی دوست داشتنی و ساده آشنا می کنم. به جای سس گوجه فرنگی آشنا، از یک سس کنگرفرنگی استفاده کرده ام که تهیه آن بسیار آسان است.

این دستور العمل را از یک کتاب هلندی پر از ایده های مربوط به آشپزی در روزهای تعطیل اقتباس کردم تا دراختیار شما هم قرار دهم . تهیه این پیتزا یکی از روش هایی است که به خوبی می توانید روز تعطیل خود را بگذرانید و از آن لذت ببرید. کل مدت زمانی که برای تهیه این پیتزای خوشمزه طول می کشد حدودا ۳۵ دقیقه به اضافه زمان تهیه خمیر می باشد.

مواد  لازم برای ۴ نفر:

خمیر پیتزا پایه ۱ قسمت

قسمت مرکزی آرتیشو۴۰۰ گرم

گل سیر ۱ عدد

برگ ریحان یک دسته بزرگ

روغن زیتون به میزان لازم

گوجه فرنگی چری نصف شده  ۵۰۰ گرم

پنیر نرم بز و یا فنیر فتا   یک قطعه

به یک غذا ساز و همزن دستی هم  نیاز دارید.

  • در ابتدا خمیر پیتزا پایه را آماده کنید (خمیر پیتزا پایه را در تصویر ببینید).
  • سپس پوره کنگر فرنگی به همراه سیر، ریحان، کمی روغن زیتون، نمک و فلفل را با یک همزن دستی یا یک غذا ساز مخلوط کنید. این پیتزا را برای هر نفر به صورت تکی آماده کنید.
  • در ابتداپوره آرتیشو یا کنگر فرنگی را روی خمیر بگذارید بعد گوجه های نصف شده را روی آن بگذارید ، کمی ادویه نمک و فلفل را به آن بپاشید و پیتزا را به مدت ۸-۵ در اجاق داغ پخت کنید.
  • پیتزا را از اجاق خارج کنید بر روی آن پنیر، ریحان اندکی فلفل سیاه و اندکی هم روغن زیتون بریزید.

به همین راحتی پیتزای خوشمزه شما آماده است. این پیتزا به دلیل سادگی روش آماده شدن غذای مناسبی برای عصرهای روزهای تعطیل می باشد و به دلیل تنوع رنگی که دارد ظاهر دلپذیری برای کودکان دارد و با توجه به سلامت و مفید بودن مواد جز غذاهای کم خطر می باشد.

امیدوارم این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *