خانه / مقالات / هفت روش تهیه قهوه- قسمت اول

هفت روش تهیه قهوه- قسمت اول

در خیلی از مناطق اینطور مرسوم است که روز خود را با یک فنجان قهو آغاز می کنند.  هر روز بیش از یک میلیارد فنجان قهوه در سراسر جهان مصرف می شود و آمریکا تنها ۴۰۰ میلیون وعده در روز مصرف می کند. تقریبا هر کشور فرهنگ قهوه ای خود را دارد، با دستور العمل های سنتی برای تهیه قهوه که از تکنیک های مختلف مانند اضافه کردن آبجو، مخلوط کردن دانه ها و اضافه کردن مقدار چاشنی ها ساخته شده است.

از صبح زود که قهوه جاوا می نوشید تا آخر شب که قهوه اسپرسو میل میکنید، این هفت نوشیدنی هفت طعم متفاوت از قهوه را با روش های متفاوت تهیه از سراسر جهان به شما معرفی می کند.

  • قهوه ترک، ترکیه

قهوه ترکیه از دانه های  ریز خرد شده و بدون فیلتراسیون ساخته شده است و در ظرف های گلدانی شکل برنجی و یا مس تهیه می شود. قهوه در ظرف ریخته می شود به این منظور که در ته ظرف ته نشین شود در ظروف چینی خاصی که معمولا مرسوم است. به این قهوه فین کانی نامیده می شود. در تهیه این قهوه شکر را قبل از اضافه کردن آبجوش با قهوه مخلوط می کنیم. از مشخصات قهوه ترک این است که شیرین نیست و در گاهی موارد برای طعم بیشتر به آن به آن هل اضافه می کنند.قهوه، بیش از یک عنصر غذایی رژیمی، باعث تعامل اجتماعی در فرهنگ ترکی می شود، به خصوص به عنوان یک نشانه مهمان نوازی از میزبان تا مهمان است .

  • قهوه توبا، سنگال

قهوه توبا به صورت قطره قطره تهیه می شود،  طعم فلفل گونه دارد و گاهی هم طعم میخک گونه دارد. در دهه ۱۸۸۰ توسط شیخ احمد بامبا موسس اخوان المسلمین محبوبیت یافت و نام خود را هم از شهر مقدس توبا گرفته است. مردم سنگال اعتقاد دارند که نوشیدن این قهوه شیرن و تند در صبح و بعد از ظهر علاوه بر این که از طعم آن لذت می برید ارزش دارویی نیز دارد.

استندهای فروش قهوه توبا  در هر گوشه خیابانی در داکار یافت می شوند و نوشیدنی های منحصر به فرد حتی در سایر کشورهای غربی آفریقا نیز ظاهر می شوند.

  • قهوه ترانگ ، ویتنام

از این قهوه به عنوان قهوه تخم مرغی ویتنامی نیز یاد می شود و معمولا به عنوان دسر استفاده می شود. زرده تخم مرغ را با شیر و شکر مخلوط می کنند و یک ترکیب مانند کاستارد ایجاد می شود که باید به آرامی دم بکشد. یه طعم فوق العاده که این نوشیدنی را به نوشیدنی مورد علاقه در سراسر کشور تبدیل کرده است. این قهوه تیره و   قوی از دانه های روبوستا بدست می آید و در ظرف­های استیل در ویتنام تهیه می شود.  این قهوه تخم مرغی را هم می توان به صورت داغ و هم می توان به صورت سرد مصرف نموده و از آن لذت برد. ولی به بازدید کنندگان از شهرهای هوشی مین و هانوی اکیدا توصیه می شود از این قهوه مصرف کنند.

  • قهوه دلولا از مکزیک

میخک، آنیس، دارچین به قهوه دلولا عطر و طعم مخصوص خودش را می دهد. چاشنی هایی که در این قهوه استفاده می شود مصرف شکر را به حداقل رسانده  این قهوه در ظرف های سفالی به جوش می آید و به وسیله یک شبکه توری حالت غربال شده پیدا می کند. می توان به جای شکر قهوه ای شکلات هم اضافه کرد ولی طعم آن قابل تشخیص است. این قهوه ها به طور سنتی معمولا در فنجان های سفالی سرو می شود.

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *