خانه / مقالات / دوره بقا در طبیعت

دوره بقا در طبیعت

دوره بقا در طبیعت

 

بقا در طبیعت به کلیه مهارت ها، تجارب و دانشی گفته می شود که اولا ما را جهت داشتن سفری امن در دل طبیعت یاری کند، دوما در صورت وقوع حوادثی همچون گم شدن، از دست دادن تجهیزات و امکانات به هر دلیل و یا موارد مشابه آن، بتوانیم با کمترین امکانات موجود و یا حتی بدون امکانات و با دست خالی، تا لحظه رها شدن از شرایط بحرانی و نجات یافتن ، زنده بمانیم.

مهارت های زنده ماندن در طبیعت نیاز و ابزار اولیه، تمامی توریست ها، طبیعتگردان، کوهنوردان،  شکارچیان، آفرودرها، ماجراجویان طبیعت و هر انسانی که پا را از زندگی شهرنشینی فراتر می نهد و گام به طبیعت بکر خداوند می گذارد، می باشد.

مفهوم “بقا در طبیعت” در یکی از دو طبقه گسترده زیر قرار میگیرد:

۱- زنده ماندن تا زمانی که نیروهای کمکی برسند و شما نجات پیدا کنید.

۲- انتخاب زندگی در طبیعت وحشی به عنوان روشی برای گذران زندگی.

 

در مراحل ابتدایی دوره های بقا در طبیعت، تاکید و اهمیت بیشتر بر روی طبقه اول است. یعنی زنده ماندن تا لحظه نجات و رهایی از شرایط بحرانی و اضطراری. و سپس در صورت طی کردن مراحل پیشرفته تر، می توانید وارد مرحله های گسترده و جذاب آموختن روشها و مهارت های

زندگی و استقرار در طبیعت وحشی شوید.(یعنی انتخاب طبیعت برای زندگی) اگرچه مطمئنا هردو روش باهم اشتراکاتی دارند اما برای مثالی از روش اول، می توان به چگونگی بهره برداری از وسیله نقلیه خود برای کمک به زنده ماندن، و یا تشخیص و انتخاب اینکه در یک شرایط اضطراری طبیعتگردی، شما باید به پیشروی ادامه دهید، به عقب برگردید و یا همان جاتوقف کنید، اقدامات لازم پس از آگاهی به گم شدن در طبیعت و غیره اشاره نمود. در ورزش های طبیعی و رشته بقا در طبیعت تمرکز بر روی روش اول، یعنی زنده ماندن تا لحظه فرا رسیدن امداد، و یا نجات دادن خود از شرایط بحرانی است به این معنی که بدون تجهیزاتی خاص و فقط با ابزارهای محدود و اولیه و یا حتی در مواردی بدون هیچگونه ابزاری بتوانیم برای مدتی مثلا دو، سه یا چند روز تا رسیدن به نقطه ای امن و یا رسیدن نیروهای امدادی، جان و امنیت خود و یا همراهانمان را حفظ کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *