خانه / مقالات / مکان های زیبا و دیدنی در ایران- قسمت اول

مکان های زیبا و دیدنی در ایران- قسمت اول

مکان های زیبا و دیدنی در ایران

نوروز شروع یکی از بهترین فصل های سال است . سفر در نوروز حال و هوای دیگری دارد. کشور ایران به واقع دارای شگفت انگیز ترین و زیباترین مکان ها و پر از جاذبه های گردشگری است. آثار تاریخی بازمانده از دوره های مختلف استقرار انسان در فلات ایران به موازات چشم اندازهای طبیعی متنوع کرانه ای، کوهستانی، بیابانی و کویری در آمیزش و ترکیبی هماهنگ با بناهای تاریخی و میراث مذهبی و فرهنگی، مجموعه ای از انگیزه های گوناگون را برای دیدار از ایران فراهم می سازند. فرهنگ باستانی ایران که نمودهای آن در پیکر میراث های تاریخی معماری جاودانه شده، دیدنی های بسیاری را فراهم آورده است.

قلم موی آفرینش، کشور عزیزمان را به حضور جاذبه های طبیعی بسیاری آراسته تا ساکنانش از لحظه لحظه ی بودن در میان زیبایی های آن لذت ببرند و از میان آنها مقصدی را برای یافتن آرامش برگزینند. این طبیعت جادویی توجه بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده و گردشگران از کشورهای مختلف، در کنار لذت بردن از تاریخ کهن این سرزمین، غرق در جلوه های سحر انگیز کویرها، جنگل ها، دریاچه ها، کوهستان ها و بسیاری جاذبه های طبیعی دیگر ایران نیز می شوند.

ما هم میخواهیم در این مقاله لیستی از بهترین جاهای دیدنی که در نوروز ۹۸ و در طی سال ۹۸ می توانید به آنجا سفر کنید، جاهای بکر و دیدنی در استان های زیبای ایران را به شما پیشنهاد کنیم تا برنامه ریزی کنید و در طول سال به این مکان ها به سفر بروید.

 – چیچک لی – ورزقان – آذربایجان شرقی

منطقه گردشگری چیچکلی در دیزمار ارسباران و ۳۵کیلومتری شمال غرب شهر ورزقان از توابع استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این منطقه پوشیده از جنگل و انواع گل و گیاهان متنوع و داروئی می‌باشد.

– طبیعت بکر رود ارس

سواحل زیبای رودخانه مرزی ارس در شهرستان پارس آباد با محیطی مفرح، طبیعتی چشم نواز و آب و هوایی دلپذیر بهشت گمشده طبیعت گردی در شمال استان اردبیل است.

–  آسیاب خرابه – جلفا – آذربایجان شرقی

آبشار آسیاب یکى از زیباترین مناطق دیدنى آذربایجان شرقى است و این آبشار به علت وجود ویرانه‌ هاى یک آسیاب آبى به آسیاب خرابه معروف است. یکی از مکان‌های دیدنی و گردش‌گری استان آذربایجان شرقی می‌باشد که در شهرستان جلفا و در چند کیلومتری مرز ایران با جمهوری آذربایجان واقع شده است.

–  کتیبه سنگی رازلیق – سراب

رازلیق(در گویش محلی رازلِخ) یکی از روستاهای شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی ایران است.

 – قلعه بابک – کلیبر

قلعه بابک بنا شده در بالای کوهی به بلندای ۲۳۰۰ متر، نزدیک به سه کیلومتری شهر کلیبر شمال شهرستان اهر و در ارتفاعات غرب رود بزرگ قره‌سو قرار دارد.

 – روستای کندوان – اسکو

روستای کندوان منطقه ای ییلاقی از رشته کوه های سهند است که معماری طبیعی وخاص آن موجب شهرت جهانی شده است. روستای تاریخی کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است. قدمت روستای توریستی کندوان به بیش از شش هزار سال قبل برمیگردد. تحقیقات باستانشناسی قدمت آنرا تا هفت هزار سال نیز تخمین زده است.

 – تالاب قوری گل – بستان آباد

این تالاب در ۱۸ کیلومترى شمال باخترى بستان ‎آباد تبریز قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۸۹۰ متر است. دریاچه و آب راکد قوریگل، در کنار جاده ترانزیتی تبریز- بستان آباد در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق تبریز و ۱۵ کیلومتری غرب بستان آباد، در میان کوه ها و ارتفاعات شرقی گردنه شبلی در یک گودی واقع شده است.

– کلیسای سنت استپانوس – جلفا

جلفا شهر مرزی میان ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان می باشد که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و به دلیل کلیساهای تاریخی که در آن وجود دارد بسیار مشهور است و ساکنین آن اغلب دارای اقلیت های مذهبی هستند، جلفا همینطور از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که زیبایی‌های آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

–  طبیعت آینالو

منطقه حفاظت‌شده‌ یا گردشگری آینالو نام خود را از روستای آینالو گرفته است. نام خود روستا نیز از بنایی دو طبقه همراه با بخش‌هایی مانند ایوان سراسری، شش برج، مانند قلعه‌های قدیمی فرانسه و به سبک عمارت‌های قرن نوزدهم اروپا و روسیه که توسط تاجر معروف ارمنی (طومانیاس) در زمان قاجار ساخته شد می‌آید.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *