خانه / مقالات / خانه اپرای سیدنی در استرالیا

خانه اپرای سیدنی در استرالیا

خانه اپرای سیدنی در استرالیا

تالار اپرای سیدنی یا خانه اپرای سیدنی از جاذبه های مهم و دیدنی استرالیا است که در آن به اجرای هنرهای نمایشی می پردازند. طراحی معماری خانه اپرای سیدنی از ویژگی های شاخص این مکان به شمار می رود که در شکل گیری آن یورن اونزن تاثیر چشم گیری داشته است.

چرا تالار اپرای سیدنی؟

مهم ترین جاذبه استرالیا و شهر سیدنی به شمار می رود.معماری منحصر به فردی دارد که از شاهکارهای معماری قرن بیستم محسوب می شود. از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای  هنرهای نمایشی محبوب و بین المللی است. ویژیگی های برتر این مجموعه موجب شده تا سازندگان آن جوایز متعددی را دریافت کنند.نورپردازی نمای خارجی این تالار بسیار دیدنی و در خور توجه است و از ویژگی های خاص آن به شمار می رود. آب و هوای خوب  منظره عالی  امکانات فوق العاده پذیرایی لوکس و دسترسی آسان از دیگر ویژگی های این مجموعه است.

آشنایی با تالار اپرای سیدنی

تالار اپرای سیدنی که با نام  opera House   سیدنی نیز شناخته می شود مرکزی هنری است که در ایالت نیو ساوت ولز  New South  Wales   پر جمعیت ترین ایالت استرالیا قرار دارد. تالار اپرای سیدنی در این ایالت ساخته شد تا جایی برای برگزاری نمایش های بزرگ و بین المللی و البته فعالیت های فرهنگی باشد  وسعت تالار اپرای سیدنی سرتاسر محله نقطه بنلانگ  Bennelong  Point   یکی از بندر گاه های اصلی سیدنی را در برگرفته است. در سال ۱۹۵۹ ساخت این بنای بی نظیر آغاز شد پس از تلاش های بسیار در سال ۱۹۷۳ کار ساخت آن به پایان رسید و به دست الیزابت دوم ملکه بریتانیا افتتاح شد. اینجا محل مناسبی برای علاقه مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی است اگر هم اهل این نوع از تفریحات نباشید فضای دیدنی و خاص کافه و رستوران های متعدد و برنامه های سرگرم کننده دیگری که در این مکان برگزار می شود قطعا برایتان جذاب خواهد بود. در یک سال به طور معمئل بیش از ۱۵۰۰ نمایش در تالار  اپرای سیدنی برگزار می شود به طور میانگین ۱.۲ میلیون نفر در این نمایش ها مشارکت دارند و حدود ۸ میلیون نفر نیز به تماشای آنها می پردازند.

قسمت های مختلف تالار اپرای سیدنی

سالن کنسرت

در حال حاضر یکی از مهم ترین سالن های تالار اپرای سیدنی سالن کنسرت است که در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت در طی سال های مختلف بازسازی هایی روی این قسمت انجام دادند و آن را با شکوه تر و جذاب تر کردند. در حال حاضر اینجا سالنی با طراحی آکوستیک فوق العاده است که یک صحنه بزرگ و یک بخش پشت صحنه مجهز دارد. این سالن قلب تالار اپرای سیدنی است و از آن برای برنامه های گوناگونی چون کنسرت اجرای سیرک رقص های مختلف و مواردی این چنینی استفاده می کنند. سقف آکوستیک این سالن صدا به بهترین صورت ممکن در فضا پخش می کند و پرده آن با قابلیت باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک سرعت عمل بازیگران روی صحنه را به میزان زیادی افزایش می دهد. سیستم پخش صدای فراگیر سه بعدی این سالن نیز موجب می شود در هنگام سخنرانی صدا با وضوح بیشتری پخش شود. سیستم تهویه بسیار قوی ۲۶ جایگاه و مسیر مخصوص صندلی چرخ دار و معلولان صندلی های بسیار راحت چندین سرویس بهداشتی از امکانات دیگر این سالن است.

خانه بازی

خانه بازی نیز یکی دیگر از قسمت های تالار اپرای سیدنی است که بیشتر جوانان برای تمرین رقص و تماشای رقص های گوناگون به آن می روند این سالن ابتدا برای ارکستر طراحی شده بود اما بعدها با تغییر کاربری به سالن رقص تبدیل شد.

نمایش ساحلی

قسمتی از محوطه خارجی و روباز تالار اپرای سیدنی مختص نمایش ساحلی است و می توان گفت یکی از بهترین مکان های دنیا برای تماشای کنسرت و تئاتر محسوب می شود.یک سقف کاذب سفید رنگ در این محوطه وجود دارد که علاقه مندان می توانند در زیر آن به تماشای برنامه ها بپردازند این مکان حدود ۶۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و مسئولان برنامه ها می توانند پیش از اجرا محوطه خارجی تالار اپرای سیدنی را به هر روش و شکلی که دوست دارند تغییر دکوراسیون بدهند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اتاق اوتزان

اتاق اوتزان به نام یورن اوتزان معمار تالار اپرای سیدنی نام گذاری شده است و حدود ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد. از ویژیگی های خاص این اتاق می توان به سقف بتنی آن اشاره کرد که در هیچ جای دیگر تالار اپرای سیدنی به چشم نمی خورد و دیوار شرقی این اتاق هم به صورت کامل از بالا تا پایین با شیشه پوشیده شده و بیشتر برای کنفرانس و سخنرانی های دوستانه مناسب است و فضایی صمیمانه دارد .

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *