خانه / مقالات / مالزی در تلاش برای احیای گردشگری

مالزی در تلاش برای احیای گردشگری

مالزی در تلاش برای احیای گردشگری

 

مالزی در تلاش برای احیای گردشگری

از زمان شیوع ویروس کرونا، حوزه گردشگری مالزی رونق خود را از دست داده و عواقب این رکود برای افراد شاغل در حوزه گردشگری شدید بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دویچه وله، به گفته وزارت گردشگری مالزی، زنان در بین افراد شاغل حوزه گردشگری بیش‌تر متحمل تاثیرات مخرب همه‌گیری کرونا شده‌اند. همچنین به گفته سازمان بین‌المللی کار، در سطح جهان زنان شاغل در صنعت گردشگری بیشتر از مردان شغل‌شان را از دست داده‌اند. در مالزی زنان شاغل در حوزه گردشگری در سال ۲۰۲۰ با دو درصد کاهش، سهم ۴۸.۳ درصدی را به خود اختصاص دادند؛ این درحالی است که این آمار در سال ۲۰۱۹، ۵۰.۳ درصد گزارش شده بود. با این حال دولت این کشور اعلام کرده است که بودجه مختص ایجاد برابری جنسیتی سال ۲۰۲۲ برای ایجاد برابری برای زنان حوزه گردشگری نیز به کار گرفته خواهد شد.

در ماه نوامبر، دولت مالزی، جزیره محبوب «لنکاوی» را بدون نیاز به سپری کردن قرنطینه به روی گردشگران کاملا واکسینه‌شده باز کرد. این نخستین مکان در مالزی بود که با چنین شرایطی به روی گردشگران بازگشایی شد. آژانس گردشگری مالزی درحال حاضر در تلاش است با همکاری با خطوط هوایی بین‌المللی صنعت گردشگری کساد مالزی را رونق ببخشد.

شرکت هواپیمایی «مالزی ایرلاینز» در حال حاضر در هفته دو بار از لندن به کوالالامپور پرواز دارد. قرار است شمار این پروازها تا مارس ۲۰۲۲ به پنج بار در هفته افزایش پیدا کند.

با این‌که فعالیت حوزه گردشگری کم کم در جزیره «لنکاوی» آغاز شده است اما هجوم گردشگران بین‌المللی به رغم برنامه‌ها و طرح‌هایی که به اجرا درآمده‌اند هنوز محقق نشده است.

در مجموع گردشگران معدودی در کوالالامپور دیده می‌شوند اما خارجی‌هایی که برای کار به این کشور سفر کرده‌اند نیز وجود دارند. برای کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند این مسافران حکم قطره‌ای در اقیانوس را دارند.

شغل یکی از ساکنان جزیره «لنکاوی»، اجاره دادن ویلاهای کوچک است. برای او یک و نیم سال اخیر، کسب و کار بسیار کساد بوده است. اما حالا دیگر زمان آن فرارسیده که گردشگران به این جزیره بازگردند در غیر این صورت شرایط برای او بسیار دشوار خواهد بود چراکه بسیاری از همکارانش ناچار شده‌اند در این مدت شغل‌شان را رها کنند. حالا او و سایر شاغلان حوزه گردشگری چشم‌انتظار تمهیدات دولت هستند.

مقام‌های این کشور که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است قصد دارند از یکم ژانویه مرزهای کشور را به روی گردشگران بین‌المللی باز کنند. در مالزی ۹۴.۹ درصد بزرگسالان به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و انتظار می‌رود با بازگشایی مرزها، این کشور شاهد وقوع موج جدید از ابتلا نباشد و وضعیت به حالت عادی بازگردد.

در حال حاضر مقام‌های این کشور، ورود از تمامی کشورهایی را که ابتلا به سویه «اُمیکرون» ویروس کرونا در آن‌ها شناسایی شده است به طور موقت ممنوع اعلام کرده‌اند.

منبع : ایسنا 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *