وظایف مدیر فنی بند ب دفاتر خدمات مسافرتی:
مدیر فنی فردی است که بعد از دریافت مدرک از آموزشگاه آوای میراث آریایی در دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مشغول به کار می شود که علاوه بر دانستن زبان خارجی غالبا انگلیسی، آگاهی کامل از قوانین و مقررات و رعایت آن نسبت به برنامه ریزی نظارت بر اجرای گشت ها در راستای اهداف دفتر به یک سری وظایف فعالیت می کنند.
اهداف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری :
– آشنایی با درخواست های مشتری
– ارایه پیشنهادهای مناسب برای رفع این نیازها
– فروش، کسب درآمد و افزایش سود مرسوم
– نظارت بر انجام درست کار
وظایف مدیران فنی :
برای تمامی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری وظایفی در نظر گرفته شده است که شامل :
– برنامه ریزی
– سازماندهی
– راهبردی
– کنترل و نظارت هر یک از وظایف شامل توضیحاتی می باشند.
برنامه ریزی :
برنامه ریزی شامل اهدافی برای آینده می باشد که قابل پیش بینی شده هستند. فرآیند برنامه ریزی باید در مسیر اهداف کلی دفتر و در چهارچوب و قوانین سازمان ها انجام گیرد و شامل موارد ذیل می باشد :
– آگاهی و تعیین بازارهای هدف برای جذب گردشگری خارجی
– آشنایی با مکان ها و راه های گردشگری مناسب
– چگونگی ارایه تبلیغات و بازاریابی و جلب مشتری
– پیش بینی فروش و تعیین هزینه مشخص شده تور
– تهیه بسته سفر و قیمت گذاری نهایی
سازماندهی :
فراهم سازی امکانات و وسایل مورد نیاز، ایجاد روابط کاری ، مسئولیت ها و اختیارات به درستی و موثر برای رسیدن به اهداف و با هماهنگی مدیر دفتر انجام می گیرد شامل :
– مدیریت تمام رفتارهای بیرون از سازمان و داخل سازمان
– شناسایی از کیفیت واحدهای اقامتی و وسایل حمل و نقل
– آشنایی با نحوه دریافت ویزای کشورها به وسیله مسیرهای قانونی آگاهی
– چگونگی صادر کردن بلیط و قوانین مرتبط با آن
– مدیریت ارتباط مناسب و سالم کاری با ارباب و رجوع از موقعی که افراد دارای مهارت و توانایی به استخدام خدمات هواپیمایی درآمدند ، شرکت ها دارای فروش سودمند برای خود بودند به همین دلیل مدیران فنی باید با هماهنگی و نظارت کامل مورادی را مد نظر داشته باشند که شامل :
– انتخاب و گزینش افراد مورد لازم برای کامل کردن نیروی انسانی قسمت فروش
– جمع آوری اطلاعات از فراهم نمودن امکانات لازم برای آموزش کافی نیروی انسانی تحت سرپرستی
– استخدام نیروی انسانی دارای کارت و با تجربه جهت همراهی تورها.
راهبردی :
راهبردی برای اداره، مدیریت، راهنمایی و هدایت نیروهای تحت سرپرستی با هماهنگ بودن با مدیر که شامل : – ایجاد ارتباط اداری محترم با اشخاص کارگزار داخلی و خارجی
– به وجود آوردن رفتارهای رسمی به وسیله مدیران واحدهای اقامتی و وسایل حمل و نقل مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی مسئولیت طراحی و نظارت بر فروش تورها در شرکت خدمات مسافرتی است. شرایط تاسیس آژانس های گردشگری مسافرتی داشتن مدرک فنی بند ب می باشد. دفتر خدماتی مسافرتی چیست ؟ به وجود آوردن مکان و موقعیتی برای حضور مشتری است. وظایف دفاتر مسافرتی فراهم سازی یک برنامه تور، رزرو یک صندلی هواپیما یا تخت هتل و دیگر کارهای شبیه آن ها. دفتر آژانس مسافرتی شامل مشتریان هستند که مشاور و راهنمایی را برای گذراندن بهتر سفر در اختیار افراد قرار می دهد. ویژگی آژانس مسافرتی : تعدادی از آژانس های مسافرتی در مدیریت خود دارای اطلاعات کافی هستند که مشتریان را در سفرهای تفریحی یاری می کنند.
وظایف کارمند آژانس مسافرتی :
– کارمند آژانس مسافرتی وظیفه دارد اطلاعات مورد نیاز را به مشتریان را ارایه دهد و برنامه ریزی سفرهای مناسب با شرایط آن ها برای تعطیلات و سفرهای دوباره بدهد.
– به درخواست مشتری سفرهای مسافرتی را با استفاده از سیستم کامپیوتری فراهم سازد.
– کارمند آژانس مسافرتی وظیفه دریافت هزینه بعنوان بعیانه برای رزرو بلیط از مشتری را دارد.
– کارمند آژانس مسافرتی باید تغییرات در سفر را به کلیه مشتریان اطلاع دهد.
– کارمند آژانس هواپیمایی در مورد تورها و بیمه ها به مشتریان اطلاعات لازم را ارایه دهد.
بازارکار کارمندان آژانس مسافرتی هواپیما:
کارمندان آژانس مسافرتی در هر جای که شامل آژانس مسافرتی کوچک و بزرگ هستند می توانند کار کنند. با دریافت تجربه بیشتر می تواند به جایگاه بالاتری مثل مدیر آژانس و … دست پیدا کند و در صورت داشتن سرمایه به تاسیس یک آژانس اقدام فرماید. در خصوص وضعیت بازار کار و استخدام کارمند آژانس هواپیمایی اطلاعات کافی در دسترس نمی باشد چون در همه جای دنیا نیز متفاوت است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این دوره بسیار کارآمد لطفا اینجا را کلیک کنید