معرفی دوره پذیرایی و تشریفات اداری

تشریفات، زبان بیکلام احترام و ادب است که پل ارتباطی میان انسانها را استوار میسازد. «دکتر علی شریعتی»
داشتن تعدادی مدرک در گردشگری و افتخار بهشون کافی نیست! البته این قضیه فقط به صنعت گردشگری ختم نمیشه و در هر زمینهای، انسان ها باید با رفتارشون دیگران رو به مجموعه جذب کنن و تاثیری که برخورد ما با مراجعه کنندگان داره، هیچ چیزی نداره!
قدرت ما در برخورد ما نهفتهست…
یکی از بهترین راه هایی که می تونیم روش درست برخورد با دیگران رو یاد بگیریم و توانایی پذیرایی کردن از طبقات مختلف رو در مجموعه خودمون داشته باشیم، گذراندن دوره های مربوط به تشریفات و مخصوصا دوره پذیرایی و تشریفات اداری هست.

پذیرایی و تشریفات اداری یعنی چی؟
دوره «پذیرایی و تشریفات اداری در گردشگری» یکی از دورههای تخصصی و کاربردیه که به آموزش مهارتهای حرفهای میزبانی، آداب معاشرت و نحوه ارائه خدمات با کیفیت در محیطهای اداری و گردشگری میپردازه. این دوره به ویژه برای افرادی که در هتلها، دفاتر گردشگری، سازمانها و مراکز خدماتی فعالیت میکنن یا قصد ورود به این حوزه رو دارن، بسیار مفید و کاربردیه.
در این دوره، شرکتکنندگان با اصول پذیرایی رسمی و غیررسمی، فنون برخورد با مهمانان و مدیران، آداب رفتاری و پوشش مناسب، و همچنین مدیریت مراسم و رویدادهای رسمی آشنا میشن. یادگیری این مهارتها موجب افزایش رضایت مهمانان، ارتقای سطح حرفهای کارکنان و بهبود تصویر سازمان در فضای رقابتی گردشگری میشه.
مزایای شرکت در این دوره چیه؟
- آموزش مهارتهای کاربردی در پذیرایی و تشریفات اداری
- افزایش توانایی مدیریت جلسات، ضیافتها و مراسم رسمی
- تقویت مهارتهای ارتباطی و رفتار حرفهای در محیط کار
- ارتقای کیفیت خدمات و تجربه میزبانی در صنعت گردشگری
شرکت در این دوره به شما کمک میکنه تا با اعتماد به نفس و تخصص، نقش مهمی در موفقیت سازمان خود ایفا کنین و جایگاه حرفهای خودتون رو در بازار کار تثبیت کنین.
سرفصل ها و محتوای دوره:
الف)مقدمهای بر پذیرایی و تشریفات اداری:
- آشنایی با اهمیت پذیرایی و تشریفات در صنعت گردشگری
- تعاریف و مفاهیم پایه
- ب)اصول و آداب پذیرایی رسمی و غیررسمی
ب)اصول و آداب پذیرایی رسمی و غیررسمی:
- نحوه استقبال از میهمانان و مراجعهکنندگان
- روشهای صحیح سرو نوشیدنی و پذیرایی از مهمانان
- آداب صرف غذا در مجالس رسمی و غیررسمی
ج)رفتار حرفهای و مهارتهای ارتباطی
- فنون گفتار و زبان بدن در محیط کار
- مهارتهای ارتباط موثر با مدیران، همکاران و مهمانان
- مدیریت موقعیتهای بحرانی و تعارضات
د)تشریفات اداری و مدیریت مراسم:
- برنامهریزی و اجرای جلسات رسمی و ضیافتها
- چیدمان میز و فضای مراسم
- آداب و رسوم مرتبط با تشریفات سازمانی و رسمی
ه)اصول پوشش و ظاهر حرفهای:
- استانداردهای لباس و یونیفرم در محیطهای اداری و گردشگری
- اهمیت ظاهر و تاثیر آن در ارتقای تصویر حرفهای
و)قوانین و مقررات بهداشتی در پذیرایی:
- بهداشت فردی و محیط کار
- رعایت نکات ایمنی در سرو غذا و نوشیدنی
ز)تمرینهای عملی و بازخورد:
- شبیهسازی موقعیتهای مختلف پذیرایی
- تحلیل و بهبود رفتارهای حرفهای
اگر به دنبال پیشرفت و ارتقای سازمان و مجموعه خودتون هستین، اگر دلتون میخواد که نیروی با شخصیت و مناسب محیط کاری و دیسیپلین داشته باشین، پیشنهاد ما به شما این دوره هست. برای ثبت نام خودتون یا افراد مجموعهتون با ما در تماس باشین تا در انتهای دوره، تاثیر مثبت، اتیکت کاری مناسب و همچنین برخورد درست رو در نیروهای خودتون ببینین.