خانه / مقالات / رودخانه ای در زیر آب

رودخانه ای در زیر آب

در مکزیک ،سینوت آنجلینا محلی بسیار عجیب و بی نظیر برای غواصان محسوب میشود.

منطقه Cenote Angelita که به معنی فرشته کوچک است، به عنوان یک استخر طبیعی غواصان زیادی را همه ساله به سفر به مکزیک ترغیب می کند.

 

این گودال آبی طبیعی بر اثر سقوط بستر سنگی آهکی به وجود آمده و گروهی از غواصان آماتور با کاوش در گودال فرشته کوچک، رودخانه ای زیر آبی را در زیر آب های این منطقه کشف کردند که بر اثر این سقوط نمایان شده بود.

این منطقه یک غار است که با آب پر شده است و نکته جالب آن این است که رودخانه ای در داخل آب و در سطح زیرین آن جریان دارد. این رودخانه زیر آب چهره ای عجیب به این بخش داده که فقط با غواصی و دیدن آن می توان آن را درک کرد.

 

جریان داخلی این رودخانه زیر آبی ، لایه ای از سولفات هیدروژن است که بدلیل تفاوت جرم حجمی از آب جدا شده و در لایه ای پایین تر قرار گرفته است و این حس به انسان دست میدهد که انگار رودخانه ای در داخل آب در جریان است.

رودخانه زیر آبی مکزیک از نظر ساختاری هیچ تفاوتی با رودخانه های معمولی ندارد و عکس هایی که از این رودخانه گرفته شده شباهت زیادی به تصاویر رودخانه های عادی در شب دارد.

Anatoly Beloshchin یک عکاس و غواص حرفه ای است که اخیرا به مکزیک سفر کرده است. هدف او از سفر به مکزیک غواصی و تفحص در Cenote Angelita بود . Cenote یا sinkhole به مخزن طبیعی و زیرزمینی آب گفته می شود که با فروپاشی دیوارهای غار تشکیل شده است.

_________________________________________
______________________________________________
________________________________________________
_____________________________________________

منبع:topnop.ir

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *