خانه / مقالات / راهنمای سفر به استانبول برای دوستداران غذا

راهنمای سفر به استانبول برای دوستداران غذا

راهنمای سفر به استانبول برای دوستداران غذا

استانبول یک شهر جذاب است که با لایه ای از تاریخ، فرهنگ و غذای باور نکردنی پر شده است.در این راهنمای سفر سعی شده است که اطلاعاتی راجب به مکان هایی که باید در آنجا بمانید، جاذبه هایی که اید از آن دیدن کنید، و مهم تر از همه برخی از خوشمزه ترین غذاهای ترکی که قطعا نمیتنید از آن ها بگذرید را به شما معرفی کنیم.

اندکی در باره راهنمای سفر به استانبول

این واقعا یک شهر شگفت انگیز است، پر از زندگی  و پر جنب و جوش، مردم فوق العاده سخاوتمندانه و مهمان نواز، تاریخ و فرهنگ غنی و ترکیبی از غذاهای ترکیه است که شادی شما را بیشتر می کند.

ورود و خروج استانبول:

اگر شما به استانبول پرواز می کنید، به احتمال زیاد در فرودگاه استانبول آتاتورک، یک فرودگاه بزرگ و مدرن با امنیت شدید قرار خواهید گرفت. این فرودگاه در حدود ۲۴ کیلومتری غرب مرکز استانبول واقع شده است. با ترافیک می توانید تا ۱ ساعت به مرکز استانبول برسید اما بدون ترافیک حدود ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

اگر شما در هواپیمایی ترکیه پرواز می کنید و می توانید از سالن های هواپیمایی ترکیه در فرودگاه لذت ببرید، بسیار عالی است – غذای شگفت انگیزی هم درآنجا وجود دارد!  خوب، پس از ادامه مهاجرت و گرفتن چمدان خود، می توانید در خارج از فرودگاه استانبول آتاتورک راه بروید و روش حمل و نقل خود را برای رسیدن به جایی که باید بروید انتخاب کنید.

در استانبول در کجا اقامت داشته باشید؟

درست مثل بانکوک، استانبول یک شهری است که تقریبا انواع و اقسام محل اقامت در آن موجود است و در مقیاس بسیار زیاد قرار دارد. بسیاری از مارک های اصلی هتل های جهان در استانبول حضور دارند، اما همچنین گزینه های اقامتی برای مهمان خانه های خانوادگی  نیز وجود دارد.

چون در سفر محل اقامت بسیار مهم است پس در اینجا میخواهیم چند مورد از محل اقامت های خوب در استانبول را به شما معرفی کنیم.

سلطان احمد

سلطان احمد در محله ای در ناحیه فاتح استانبول است که بخش بسیار قدیمی استانبول است و به برخی از جاذبه های مشهور استانبول مانند مسجد آبی و حاجی سوفیا نزدیک است. اگر چه این یک منطقه گردشگری بزرگ است، اما محل شگفت انگیزی برای اقامت است زیرا شما به نکات باور نکردنی تاریخ و بسیاری از رستوران ها و گزینه های خرید که در اطراف آن قرار دارد نزدیک است. مکان های خوبی برای اقامت در سلطان احمد وجود دارد مانند هتل آرکادیا آبی یا مهمانسرا خانگی مارمرا.

میدان تاکسیم

یکی از مهمترین نقاط استانبول مدرن، میدان توکسیم یا تاکسیم است. درست در قلب شهر، با نزدیکی به مراکز خرید و رستوران ها در منطقه است. در این منطقه هم هتل های لاکچری و هم هتل های متوسط وجود دارد.

بشیکتاش

یکی از مناطقی که معمولا عاشق آن می شوید بشیکتاش است. خیلی با میدان تاکسیم فاصله ندارد. بسیاری از دارد. غذاهای خوشمزه را در این حوالی می توانید پیدا کنید. در این منطقه هم هتل های لوکس و هم هتل های معمولی تر وجود

غذاهای ترکیه ای موجود در استانبول :

استانبول یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که با تاریخ و فرهنگ غذایی پر از غذاهای پرطرفدار هیجان آور است.

بهترین دلیل برای بازدید از استانبول برای غذا است و البته این راهنمای استانبول برای دوستداران غذا است.

هنگامی که در مورد غذاهای ترکیه در استانبول فکر می کنید، تعدادی از چیزهایی که باید مورد توجه قرار گیرند وجود دارد:

تاریخ و امپراطوری – استانبول یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شهرهای تاریخ جهان بوده است که در امتداد امپراتوری عثمانی قرار دارد که صدها سال آن را پرورش داده است. این تاریخ و حکومت، درهای آشپزی سلطنتی را برای توسعه و پیشرفت باز کرد.

مواد طبیعی – ترکیه به طور طبیعی با توجه به تنوع وسیع اقلیم و محیط، با انواع متنوعی از مواد طبیعی عرضه شده است. گیاهان، ادویه جات و غذاهای دریایی و حیوانات در ترکیه رشد می کنند و فراوانی منابع طبیعی به توسعه غذاهای ترکی کمک می کند.

موقعیت جغرافیایی – در نهایت، با توجه به موقعیت جغرافیایی، به عنوان پل بین آسیا و اروپا و ارتباط با خاورمیانه، ترکیه برای قرن ها، مرکز تجارت جهانی بوده است. عناصر و طعم های مختلف از سراسر جهان به غذاهای ترکی تبدیل شده اند.

اینها تنها چند فاکتور از چندین فاکتوری هستند که در توسعه غذای ترکیه و برخی از سرنخ هایی که چرا بسیاری از غذاها به طوری فوق العاده خوشمزه هستند که شما در اسرع وقت شروع به غذا خوردن در استانبول پیدا می کنید، کمک کرده است!

رستوران های استانبول:

در استانبول تعداد زیادی از رستوران ها وجود دارد که می توانید از آنجا غذا بخورید. در اینجا برخی از بهترین رستوران های استانبول است.

رستوران منمن:

یک رستوران که در خیابان استقلال است و به دلیل صبحانه هایش بسیار مشهور است. در صبحانه پنیر، تخم مرغ، سوسیس های بسیار خوشمزه سرو میکند.

رستوران شاهزاده کباب:

نوعی کباب در قسمت شرقی ترکیه است که که در سیخ های عمودی پخته می شود. هیچ غذایی نیست در استانبول که شما بخواهید و در این رستوران پیدا نشود.

رستوران تاریخی کارادنیز(دونرکباب):

بهترین نوع کباب در استانبول را این رستوران سرو می کند  از رول های باشکوه گوشت برای شما می آورند که طعمی دارد که تا به حال در زندگی تان آن را تجربه نکرده اید . طعم و مزه آن به طرز شگفت آوری آبدار و لذیذ است. هم می توانید یک ساندویچ دونر سفارش دهید و میتوانید یک بشقابی از دونر که در کنار آن کمی نان هم وجود دارد.

 

کوفته ساندویچ استال:

یک وعده غذایی کوچک و خوشمزه است. شاید بتوان گفت یکی از بهترین غذاهایی که در استانبول می توان خورد همان کوفته ساندویچ است. این رستوران در پشت هتل رتیز کارلتون است.

خانه ماهی و گوشت :

رستورانی کوچک و خانوادگی که در نزدیکی میدان تاکسیم و خیابان استقلال قرار گرفته است.این رستوران غذاهای دریایی و گوشتی بسیار عالی را سرو می کند.

کافهMandabatmaz :

یک کافه در خیابان استقلال که قهوه های متنوع با طعم های مختلفی چون شکلاتی، هل، و نارنج و… به شما ارائه می دهد. پیشنهاد می شود که این کافه و ظعم خوش قهوهایش را از دست ندهید.

در نهایت می توان گفت که استانبول جز آن شهرهایی است که مهم نیست سطح توقع شما چقدر است وقتی به آنجا می روید بسیار بیش از آنچه که در تصور شماست ظاهر می شود. در این شهر می توانید به مکان های تاریخی، فرهنگ غنی و رستوران هایی با غذاهای خوشمزه دسترسی پیدا کنید. امیدوارم راهنمای سفر به استانبول برای دوستداران غذا به شما اطلاعات مفیدی در مورد جایی که باید بمانید، کارهایی که می خواهید انجام دهید، و مواد غذایی است که شما نمی خواهید از دست بدهید را به شما داده باشد.

 

 

 

منبع : https://bit.ly/2QC9uQc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *