خانه / دوره هاي آموزشي / دوره طبیعت گردی:

دوره طبیعت گردی:

دوره طبیعت گردی:

آموزش به شیوه ای کاربردی و مهارت محور
بهره‌مندی از اساتید تراز اول کشور در حوزه های گردشگری
برگزاری دروس تکمیلی اضافه بر سرفصل‌های دوره طبیعت‌گردی
برگزاری سفر عملی کارورزی به جهت ارتقاء مهارت تورگردانی 
سفر آموزشی به پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده

دوره راهنمایان طبیعت گردی

زمان در طبیعت ایران مفهوم خود را از دست می‌دهد، “طبیعتی به شدت گوناگون و گاهی پر از تضاد در یک زمان”.
با نگاهی دقیق درمی‌بابیم که ایران همه اقلیم‌های جهانی را در خود جای داده است. شمال آن تحت تاثیر بادهای سرد عرض‌های شمالی، دمایی تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را به خود دیده‌است و مرکز و شرق آن تحت تاثیر هوای گرم بیابان‌های گبی و قره‌قوم دمایی تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرده است و البته این تفاوت‌هاست که این مقدار تضاد را ایجاد کرده‌است. طبیعت خزر با رطوبت، طراوت و سرسبز، طبیعت البرز با ده‌ها قله بالای ۴,۰۰۰ متر، طبیعت زاگرس، رام نشده و سرسخت و کویرهای ایران راز آمیز، شگفت‌انگیز و جان سخت. تاثیر اقلیم‌های گوناگون و طبیعت متضاد در کنار هم، اختلاف ارتفاع ۶,۰۰۰ متر و اختلاف دمایی در حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد موجب به وجود آمدن تنوع شگفت‌انگیز گیاهی و جانوری شده‌است و آنرا مناسب زیست اقوام و مردمانی کرده که از حدود ۷۰ هزار سال پیش در ایران سکنی گزیده‌اند.
لذا شناخت این همه زیبایی چشم نواز و حیرت انگیز اولین گام در جهت حفاظت از آن و معرفی به ساکنین امروز این دیار است.
دوره راهنمایان طبیعت گردی گنجینه‌ای آموزشی است که می‌تواند موجبات این شناخت را فراهم کند

ماجراجویی را تجربه کنید

آخرین باری که از دایره امن خود بیرون آمدید، کی بوده است؟ گذراندن دوره بقا در طبیعت یک نوع ماجراجویی است. بهتر است کمی از زندگی روتین خود فاصله بگیرید و شرایط زنده‌مانی در طبیعت را تجربه کنید. علاوه بر این شما در این دوره با انسان‌هایی فوق العاده آشنا خواهید شد که مانند شما نگرشی متفاوت به زندگی دارند. به خاطر داشته باشید که همه ما فقط یک بار فرصت زندگی داریم.

چالش شخصی

یادگیری مهارت‌های بقا یک چالش است، کسی تا کنون نگفته که بقا دوره‌ای آسان است. مهارت‌های بقا نیاز به تمرین و پشتکار دارد. کار ساده‌ای چون برپایی آتش در شرایط آب و هوای بارانی می‌تواند خسته کننده باشد و به ساعت‌ها تمرین و ممارست احتیاج دارد. ولی اطمینان داشته باشید که پاداش این ممارست روزی زندگی‌تان را نجات خواهد داد. این چالش شخصی قطعا حس عمیق صلح و اعتماد به نفس را در شما قدرت می‌بخشد.

مادر طبیعت

در شرایط بحرانی مادر طبیعت به شما اهمیتی نمی‌دهد و حتی می‌تواند قاتلی بی‌رحم باشد و در برابر حوادث شما را در تنگنا قرار دهد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای مقابله با پیامدهای پیش آمده، از نظر ذهنی آماده باشید. مهارت‌های آموزشی بقا امتحان خود را پس داده‌اند. حفظ خونسردی، اعتماد به نفس، ایجاد پناهگاه، مدیریت آب و غذا، افروختن آتش، جهت یابی و …، همگی امنیت را به شما هدیه می‌دهند.

دانش، قدرت است

دانش زنده ماندن در طبیعت همیشه با شماست. بدون توجه به جایی که هستید و یا جایی که می‌روید. این دانش نیازی به منبع برق یا سرویس تلفنی ندارد. به سوخت یا باطری هم وابسته نیست. صرف نظر از همه شرایط، برای زمانی است که شما به آن نیاز دارید. این یک قدرت بی‌بدیل و بی‌منت است.

 

درباره‌ی آواي ميراث

شماره تماس : 32732575 - 32742554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *