خانه / مقالات / تجارب ممتاز غذایی از سراسر جهان (قسمت دوم )

تجارب ممتاز غذایی از سراسر جهان (قسمت دوم )

  • بشقاب سالاد سام تام در بانکوک

معمولا سالادها به ندرت تحریک آمیز هستند، اما سالاد سام تام یا سالاد سبز پاپایا در بین سالاد هایی که ما می شناسیم یک سالاد معمولی نیستند.  سام تام یک انفجاری از عطر و طعم است – مخلوطی از طمع های نمکی، شیرین، ترش و تند آتشین است. از لحاظ رنگی هم یک کاسه از سالاد سام تام مخلوطی از رنگ های جذاب است از قرمز بادام زمینی، رشته های سبزرنگ پاپایا ، هویج نارنجی رنگ تا  گوجه هاب خوش طعم و خوش رنگ و میگوهای کوچک و آبدار .

این سالاد را می توانید از فروشندگان خیابانی هم تهیه کنید اما به طور ویژه در پایتخت و شهر بانکوک این سالاد را میتوان تهیه نمود.معمولا در اطراف خیابان مکان های  هست که میتوانید این سالاد را از آنجا تهیه نمایید . در تمام شلوغی های ترافیک و گرمای هوا  مراسمی هم در کناره های خیابان برگذار می شود که بازدید کنندگان می توانند از آنها لذت ببرند. اما اگر شما ترجیح می دهید سالاد خود را در محیطی  آرام و نسبتا شاد میل کنید، رستوران Somtam Nua در مرکز سایام مکان مناسبی است که به شما پیشنهاد می دهیم هرچند سالادی که ارائه می دهد بیشتر به ذائقه غربی ها جور است اما باز هم سالاد خوشمزه ای است

  • تکه از نان کره ای و بهشتی در دانمارک

آیا می خواهید بدانید بهترین چیزی که از تکه های نان می توان تهیه کردچیست ؟ ما به شما می گوییم که بهترین گزینه همان اسموربرود ساندویچ مخصوص دانمارکی است . برای این غذای خوشمزه یک تکه نان چاودار بردارید روی آن کره بزنید از هر چه که خودتان بیشتر دوست دارید را روی نان را پر کنید و سپس آن را برشته کنید هرچند کار ساده ای نیست. برخی از قوانین وجود دارد برای پخت اسموربرود تا آن فراتر از یک تکه نان با چاشنی ها باشد. مثلا اینکه اولا در ابتدا چاشنی کمی بزنید و بعد کم کم اضافه کنید در ثانی اگر قصد داریدکه در یک زمان چند نوع اسموربرود را بخورید بهتر است از نوع شاه ماهی آغاز کنید بعد ماهی بعد گوشت و در نهایت نوع پنیری را مصرف کنید . این ترتیبی که پیشنهاد دادیم به طرز دقیقی طراحی شده است شده است تا به آرامی کام شما را از یک عطر و طمع به عطرو طمعی دیگر تغییر دهد به طوری که تحمل آن برایتان ساده تر باشد.

ساندویچ باز اسموربرود به صورت کلاسیک  چاشنی های زیادی داشته است. مثلا شاه ماهی ترشی، پیاز، سس مایونز، تخم مرغ پخته شده، میگو، کرفس و لیمو؛ گوشت چرخ کرده، و رب گوجه فرنگی؛ پنیر ، سیب و گوشت گاو، اما این فقط یک نمونه کوچک از تعداد تقریبا بی حد و حصر چاشنی ها است.

  • از سواحل نیوزلاند بازدید کنید در این منطقه خرچنگ های فوق العاده ای وجود دارد ( یک شام خوشمزه کبابی)

در ساحل شرقی جزایر جنوبی نیوزلند، حدود دو ساعت به سمت شمال کریستچرچ، شهر زیبای کیاکورا واقع شده است. این شهر به فراوانی زندگی ساحلی معروف است  نام این شهر از کلمات “کای”، به معنی غذا و “کورا”، به معنای سرخ شدن گرفته شده است. بازرگانی در این شهر بر اساس حمل و نقل غذای تازه دریایی با ون ها در کنار خط ساحلی برقرار است. ناین بین یکی از قدیمی نرین و یکی از بهترین غذاهای این شهر است. گر حدود ۲۰ دقیقه از مرکز شهر رانندگی کنید به منطقه ای ساحلی می رسید با نیمکت های چوبی و مناسب پیک نیک، مردم محلی و گردشگران می توانند در حالی که ماهی و خرچنگ های تازه می گیرند چشم اندازی زیبا از اقیانوس آرام را هم پیش رو داشته باشند.

ناین بین به این ترتیب تهیه می شودکره ، سیر و مقداری جعفری را روی خرچنگ تازه میگذارند ،تا گوشت آن شفاف و تازه و خوش طعم شود بعد مقداری لیموترش تازه رویی غذا بریزید با نوشیدنی دلخواه خود میل کنید و یک بعد از ظهر عالی را برای خودتان رقم بزنید. به دلیل طعم فوق العاده این غذا رستوران های محلی که این غذا را سرو میکننددر این منطقه همیشه شلوغ و پر مشتری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *