خانه / اخبار / احیای هشت مسیر گردشگری در خوزستان

احیای هشت مسیر گردشگری در خوزستان

احیای هشت مسیر گردشگری در خوزستان

 مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان از احیای هشت مسیر گردشگری در استان خبر داد.

محمدامین ایزدجو در همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا که با حضور اعضای فراکسیون میراث و گردشگری مجلس امروز (۲۳ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تنها سازمان وزارت نیرو که واحد گردشگری دارد، سازمان آب و برق خوزستان است.

به گزارش ایسنا، وی یادآوری کرد: از حدود ۲۰ سال پیش این سازمان این ایده را داشت که از تجهیز کارگاه سدها استفاده بهتری داشته باشد که در این زمینه کارهایی انجام شد.
ایزدجو ادامه داد: در زمان ساخت سد شهید عباسپور و مارون ساختمان‌هایی که برای اسکان پرسنل در نظر گرفته شده بود به صورت دو منظوره احداث شدند تا پس از اتمام کار از ساختمان‌ها استفاده‌های دیگری شود.

مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان کرد: تجربه ۲۰ ساله نشان داد که دولت، بهره‌بردار و حتی سازنده خوبی برای اماکن گردشگری نیست و اگر این کار به مردم واگذار شود به مراتب بهتر در این زمینه اقدام می‌کنند.
ایزدجو اظهار کرد: اکنون تفکر تغییر کرده و دیگر به دنبال احداث شهرک‌ها با بودجه و امکانات دولتی نیستیم و وظیفه داریم، زیرساخت‌های احداث این شهرک‌ها را فراهم کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی گفت: سال ۹۸ موافقتنامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با موضوع بهسازی زیرساخت‌های گردشگری سدهای خوزستان منعقد شد که در قالب آن نیز زیرساخت‌های گردشگری در سدهای مارون، شهید عباسپور، مسجدسلیمان و کرخه را بهسازی کنیم تا سپس با مطالعه و برنامه‌ریزی اقتصادی مجموعه بسته‌های سرمایه‌گذاری تولید شود و بازسازی ساختمان‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان همچنین خبر داد: بهسازی زیرساخت‌ها در شهرک گردشگری سدگدار تقریبا تمام شده و فراخوان عمومی بسته‌های سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

ایزدجو بیان کرد: همچنین مطالعه و شناسایی سازه‌های آبی ـ تاریخی خوزستان توسط این سازمان انجام شده است و ۶۱۸ اثر و سازه آبی ـ تاریخی استان احصا و شناسنامه‌دار شده‌ اند و بالغ بر بیست و چند هزار صفحه سند تولید و در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.

مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد: برنامه‌ریزی اقتصادی مدیریت و سرمایه‌گذاری سازه‌های آبی ـ تاریخی و گردشگری خوزستان و طرح احیای آن ها از دیگر اقدامات انجام شده هستند. در این کار خوزستان به چهار پهنه مدیریتی تقسیم و هشت مسیر گردشگری برای استان تعریف شده است.

ایزدجو ادامه داد: تلاش شده تا به جای گردشگری مقصدمحور که سال‌ها در کشور پیگیری می‌شد، در خصوص گردشگری مسیرمحور کار کنیم. با این کار امکانات در مسیر تقسیم و همه مردم در این مسیر از مواهب بزرگ گردشگری بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر این که باید با برنامه‌ریزی، توزیع اعتبارات به سمت توسعه گردشگری طبق این پلان مدیریت گردشگری هدایت شود.
وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت‌ها در مناطق کم برخوردار و زمینه‌سازی نقش‌آفرینی و مشارکت جامعه محلی در ترویج گردشگری از دیگر مواهب گردشگری مسیرمحور است.

منبع : ایسنا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *