خانه / دوره هاي آموزشي / روستای گردشگری برغان

روستای گردشگری برغان

روستای گردشگری برغان

سفر کردن همیشه به معنای رفتن به مکان‌های خیلی دور از محل سکونتمان نیست؛ گاهی یک سفر آخر هفته‌ای و یک‌روزه می‌تواند خستگی کل هفته گذشته را از تنمان به در کند و انرژی خوبی برای شروع دوباره به ما و خانواده‌مان بدهد. یکی از مقاصدی که می توانند اوقات خوشی را برای ما رقم بزنند، روستاها هستند که در دل طبیعت جای دارند و نشانه هایی از تاریخ را در خود حفظ کرده اند. زندگی در این سکونتگاه ها به شیوه ی خاصی جریان دارد. آنها می توانند ما را برای لحظاتی از تمامی دغدغه ها دور کنند و با زیبایی هایشان دنیای دیگری را به ما نشان دهند.

وجود برخی روستاها در نزدیکی شهرهای بزرگ این امکان را به شهرنشینان می دهد که تعطیلات خود را به گونه ای متفاوت بگذرانند و خاطره ای خوش برای خود بیافرینند. روستای گردشگری برغان دارای بافت قدیمی و باغ های سرسبز و زیبایی است که بهار و تابستان این منطقه را دلپذیر نموده است.

برغان ساوجبلاغ

روستای برغان baraghan در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ و در بین دو رود سنج و شاهرود قرار دارد. قرارگیری این روستای زیبا در مسیر کرج، کردان باعث رونق صنعت گردشگری آن شده است؛ به‌طوری‌که در فصلهای بهار و تابستان بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی به روستای برغان و روستای کردان سفر می‌کنند تا از خنکای هوا و طبیعت زیبای منطقه لذت ببرند. روستای برغان به سبب داشتن طبیعت زیبا مکان خوبی برای برپایی یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه به شمار می رود.این روستا، چشم‌اندازها و مناظر دلپذیری دارد و سیمای عمومی روستای برغان از سرسبزی، طراوت و خرمی سرشار است و گردشگران را به وجد می‌آورد به همین دلیل به‌عنوان روستای توریستی و نمونه هدف گردشگری شناخته‌شده است. روستای برغان قدمتی طولانی‌تر از کرج دارد. بازار و خانه‌های قدیمی آن مربوط به دوره قاجار است. برخی از درختان کهن‌سال بیش از ۱۰۰۰ سال عمر دارند.

– جاذبه های تاریخی این روستا نیز بسیار جالب توجه هستند. – یکی از محصولات خوشمزه این روستا گوجه سبز است که در بهار و تابستان بسیاری را به سوی خود می کشاند.

بهترین زمان سفر به برغان از فروردین‌ماه تا اواسط پاییز است؛ اما اگر اهل ماجراجویی در زمستان هستید به دلیل وجود مناطق جنگلی و آبشارهای زیبا می‌توانید به برغان سفر کنید.

پل تاریخی برغان

پل برغان مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، روستای برغان در دهستان برغان بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان تهران و در کوه های البرز و در میان کرج و هشتگرد واقع شده.

رودخانه های زیبای شاهرود و سنج که از کوه های البرز مرکزی سرچشمه می گیرد، از کنار این روستا می گذرد و به زیبایی این منطقه می افزاید و آن را گردش پذیر تر می کند. حسینیه اعظم (با تعزیه باشکوهی که ایام محرم در آن برگزار می شود)، پل تاریخی برغان، چنار کهن و باشکوه مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل دختراز مناطق دیدنی این روستا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *